27 Eylül 2013 Cuma

Bonbon Patchouli by Vedat Ozan



Vedat beyin yıllar önce numunesini gönderdiği bu parfümü ne zamandır blogda yorumlamak istiyordum. Paçuli notasını o kadar çok seviyorum ki her halde hangi şekilde tasarlanırsa tasarlansın ( tabi ana nota olarak kullanılması koşulu ile ) onu giymekten vazgeçmeyeceğim. Hele birde gül ile beraber yorumlanırsa beni cezbetmemek için hiç bir nedeni yok. Vedat beyin yorumu klasik paçuli formlarından daha farklı. Paçuli odunumsu ve aromatik bir havaya sahip. Frankincense karakterine en yakın bulduğum notalardan biri. Ama bu parfüm hem temiz kokuyor hemde kirli. Türk hamamına eminim bir çoğunuz gitmişsinizdir. Nasıl koktuğunu bilmeseniz bile tahmin edebilirsiniz. Temiz sabun kokusu ama bir yandan kirli ve nemli. İlk kokladığım andan beri onu Türk hamamında beyaz sabun ile yıkanmış, sıcaktan terlemiş, üzerinde buharı tüten insan derisi gibi koktuğunu düşündüm. Bilemiyorum Vedat bey hangi fikir ile yola çıkarak bu parfümü oluşturdu. Harmonisi hakkında bir bilgim yok ama paçuli ile beraber sanki gül notası da var. Belki de bolca misk. Ben böyle sıra dışı yorumlara bayılıyorum. Hatta tezatlık içeren kokuları daha da çok seviyorum. Herkesin beğeneceği bir tarza sahip olmadığını ve seveni ise bu parfümü anladığı için seveceğini düşünüyorum. Şimdiye kadar kokladığım en garip parfümler listeme girdi Bonbon Pautchouli...

2 yorum:

  1. Merhaba,

    Blogunuza amber ve misk iceren kokuları ararken rastladım. Yorumlarınız cok guzel. Vedat Bey'in sitesinden siparis vermeyi hatta firsat bulursam atolyesine katilmayi dusunurken sizin de katildiginizi ogrendim, hos bir tesaduf oldu. Ben de eskisehir'de yasiyorum. Atolye ve koku karisimlari uzerinde konusmak isterim. Ben bu alanda daha cok yeniyim. Siz oldukca deneyimlisiniz. Gorusmek dilegiyle. Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Dilşad hanım öncelikle güzel sözleriniz için teşekkür ederim. Eskişehir'den bir okuyucu yazdığı için ayrıca mutlu oldum. Vedat beyin atölyesi inanılmaz eğlenceli geçiyor. Kesinlikle katılmaya çalışın. Çok farklı bir deneyim olacak sizin için. Yalnız üniversite eğitimimi tamamladığım için Eskişehir'de bulunamayacağım ama sık sık gelmeye çalışacağım. Elbet bende konuşmak isterim. Ayrıca sorularınız varsa da seve seve yanıtlarım.

    YanıtlaSil