6 Temmuz 2013 Cumartesi

Jour d'Hermes by Hermes


NOTALAR: Yeşil limon, beyaz çiçekler, greyfurt, gardenya ve misk

"İnsanlara koklayabilecekleri kucak dolusu çiçek vermek istedim, herkes kendi seçtiği çiçeği, koklamak istediğini koklasın"
                                                                                                                  Jean Claude Ellena

Başarılı parfüm ve moda evi Hermes'in en son çıkan parfümü Jour d'Hermes gene markanın çizgisine yakın bir şekilde kombine edilmiş bir parfüm. Hermes'in Japon pazarında ki artan başarısı,daha doğrusu Japon moda meraklılarının Hermes'e olan düşkünlüğü yüzünden markanın minimalist bir anlayşa yönlendirdiği aşikar. Jean Claude Ellena'nın da minimalist parfüm felsefesini benimsemiş olması son dönemlerde Hermes markasına başarı üstüne başarı katmıştır ki artık Ellena parfümörden ziyade bir marka haline geldi. Hermes'i moda markasından çok bir parfüm evi olgusunu insanlarda oluşturmada ki en önemli kilit isim Ellena. Hermes'in önceki parfümleri ve piyasa da bulunan son parfümleri arasında dağlar kadar fark var. Orange Verte, Bel Ami, Amazon, Cleche ve 24 Faubourg parfümleri Ellena'nın yaratmış olduğu Jardin serisi ve olay yaratan parfümü Terre d'Hermes'in gölgesinde kaldığı çok açık değil mi? Hemde onlar kadar ağır ve oturaklı parfümler de değiller. Jardin serisini seviyorum  o ayrı ama markanın bu köklü değişimi piyasa da ki rekabetin getirdiği haklı nedeni olsa gerek diye düşünüyorum.



Markanın çizgisinden uzaklaşarak sözü Jour d'Hermese yöneltmek istiyorum. Parfüm floral olmasının yanı sıra turunç notalarıyla desteklendiği için Hermes yaz aylarında rahatlıkla kullanılabilecek taze-floral bir parfüm seçeneği sunuyor. Bu parfüm için tamamen çiçek kokuyor diyemem. Misk notası parfümün her aşamasına hakim ve büyük ihtimalle harmonide kullanılan misk beyaz misk olmalı. Parfümün hafif ekşimsi havasını sevmeyebilirsiniz. Genel de yeni çıkan parfümleri önce kendim denerim ve ardından zevkine güvendiğim insanların denemelerini isterim. Jour d'Hermes'i ilk denediğimde çok sevemedim. Etrafımda ki insanların geneli parfümü fazla ekşi buldu. Ama güneşli bir günde ağaçlar içinde yaptığım yürüyüş esnasında bu parfümü
bileğime sıkmıştım ve o an ki atmosferle olan uyumuna bayılmıştı. Parfüme olan bütün ön yargım ortadan kalkmıştı. Fazla kafa karışıklığı yaratmıyor ve piyasada bulunan onlarca floral parfümden farklı bir tarzı var. Şişe tasarımını çok sevdim ama hep içinde ki kokudan bir kaç beden büyük olduğunu düşündüm. Sözü fazla uzatmadan Jour d'Hermes'in yaz aylarında kullanabilecek güzel bir iz olduğunu düşünüyorum.


6 yorum:

  1. Özellikle amber ve odunsu nota sevenler için yaz parfümü bulmak neredeyse işkence. Yaz bitecek ben hala yaz parfümü arıyorum :( L'Ambre des Merveilles hastası, ex-Alien kullanıcısı olduğumu söylersem ne demek istediğimi ifade edebilirim sanırım. Bugün bu parfümü denedim. Açılıştaki turunç notalar alışılmadık geldi ama bitişini beğendim. Ancak alıp almamakta kararsızım. Baymayan, yormayan, sıkmayan bir yaz parfümü bulmak zormuş. Varsa öneriniz bilmek isterim. Çok genç işi olmayan, zarif ve farklı bir parfüm arıyorum. Tabi ofiste kullanıma da uygun olmalı. İlginiz için şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Jour d'hermes'İ bugün tekrardan denedim hatta üstüme giydim ve daha çok sevdim. Yaz için farklı alternatifler arıyorsanız La Deesse'den Miller Harris La Pluie ve Keiko Mecheri Ume'yi deneye bilirsiniz. Hatta Maison Francis Kurkdjian'ın Aqua universalis Forte'si şahane...

    YanıtlaSil
  3. İstanbul'a yolum düşerse uğrayacağım ilk yerlerden birisi La Deesse; ancak şimdilik Ankara'nın sağladığı imkanlarla yetinmek zorundayım. Luckyscent sistemi kesinlikle lazım bize de... Bugün tekrar denedim. Hatta elime krem bile sürmedim kokuyu tam olarak giyebilmek için. Şu an beyaz çiçekleri yansıtıyorum, greyfurt da hafif hafif geliyor. Ama bitişteki odunsu notaları pek hissedemiyorum. Sanırım bende bu şekilde yansıdı. Yine de beğendim. Ama vuruldum mu... Hayır. Bu arada Ume'nin (herhalde yazıldığı gibi okunuyor, bilemedim) notaları ilk okuyuşta çok hoş geldi. Ancak nasıl bir kombinasyondur ve benden nasıl yansır bilemiyorum. Francis Kurkdjian'ın Amyris'ini luckyscentten sample olarak almıştım, halen de özel zamanlar için birkaç damla saklıyorum. ABD'deyken epey bir sample deneme fırsatı bulmuştum (M.Micallef Gaiac, Ylang in Gold, PArfums MDCI Vepres Sciliennes, Le Labo Rose 31, Heeley Ophelia, Dyptique Tam Dao...vs), ancak Tr'den hiç sipariş vermedim. Malum gümrük kısıtlamaları. Neyse çok uzattım. Teşekkür ediyorum tekrar. Yazılarınızı takip edeceğim.

    YanıtlaSil
  4. Ume gerçekten çok güzel ve zarif bir parfüm. Siz La Deesee'i telefonla arayın belki yardımcı olurlar numune konusunda..

    YanıtlaSil
  5. Gerçekten nokta atışı yapmışsınız, Umé gerçekten inanılmaz. Birgül Hanım çok ilgilendi ve çok yardımcı oldu. İlk fırsatta alacağım parfümlerden. Size de çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  6. Ne demek sonuçta aradığınız parfümü bulmuş oldunuz..

    YanıtlaSil