21 Ekim 2011 Cuma

VIOLET BLONDE by TOM FORD





Üst Notalar:menekşe yaprakları, pembe birber, italyan mandalinası
Orta Notalar:iris kökü, zambak yasemini, iris absolütü, baie gülü
Alt Notalar:Süet, benzoin, virgina sedir, misk, gri vetiver. hindistan cevizi, yeni bahar, susam

Tom Ford, Violet Blonde'un lansmanını yaptığından beri sabırsızlıkla beklediğim parfümlerden biriydi. Uzun bir süredir raflarda yer alan bu parfümü yorumlamak için biraz zamana ihtiyacı olduğunu düşündüm. Marka Tom Ford olunca beklentim yüksek olmuştu. Ana akımın en büyük markalarından biri. Deri ve süet kokuları oldukça sivri ama bir o kadarda seksi bulduğum kokular. Ama bazı parfümlerde dayanılmaz olabiliyor bu notalar. Karşıma çıkacak en kötü ihtimalde bile Tom Ford'un lüks anlayışı ile karşılaşacağıma inanıyordum. Beklediğim oldu ve ben Violet Blonde'u çok sevdim. Parfümü  ilk denediğim andan itibaren başarılı buldum.

Seks satar diye anılan bu modacının, parfümlerine de bu kaşı açısını iyi yansıttığını düşünüyorum. AyrıcaTom ford'un parfümleri tek bir nota etrafında şekilleniyor. Örneğin: Orkide, paçuli, menekşe, vetiver...

Parfümün ana yapısı her ne kadar adı menekşe-süet kokusu olsa da bu parfüm benim için bir iris-süet kokusu. Oldukça uzun süre hissedilen menekşe notası olmasına rağmen parfüm irisin, süetin hakimiyeti altında sanki. Açılışında dahi parlak mandalinayla beraber hissedilen menekşe yapraklarına hüküm sürmüş bir iris notasını hissedebiliyorum. İris ve misk fikrimce parfümün pudralı yapısına neden olan notalar. Süet kesinlikle korktuğum gibi yoğun değil, parfümün her aşamasında hafifçe hissedilebilir şekilde doğru miktarda kullanılmış. Benzoin molekülünü doğal olarak ya da aroma kimyasal formunu koklama şansım olmadı ama içeriğinde kullanılan her parfüme karakterli bir hava kattığını düşünüyorum ve bu notaya sahip birçok parfümü seviyorum. Parfüm benzoin den dolayımı bilmiyorum şekerli bir yapıya bürünüyor ama kesinlikle rahatsız etmiyor tam tersi tene daha yakın duruyor. Parfüm kuru bir vetiver notasıyla ve etkisi kaybolmayan misk ve süetle tene veda ediyor.


6 yorum:

  1. Normalde tom ford un hangi parfumunu kullanirsaniz kullanin tek bir kullanimda yogun bir parfum bulutu sizi takip eder.. Ancak bu kokuda boyle olmadigini gozlemledim siz ne dersiniz? Thierry mugler gibi cok iyi projection u olan parfumler yaratirdi oysa ki..

    YanıtlaSil
  2. Violet Blonde Tom ford'un çizgisinden farklı bir parfüm. Mesela bir Black orchid yada white patchouli kadar maskulen değil ama kalıcılığı tatmin edici düzeyde. Süet ve menekşe ikilisi ile ortaya güzel bir parfüm yaratılmış. Ayrıca son piyasaya çıkardığı Noir isimli parfümü oldukça yoğun onu bir deneyin isterseniz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok farklı ve güzel bir parfüm. Ben çok sevdim hatta bayıldım diyemem bittim okadar. Noir'i de denedim gerçekten kendine has çok güzel lüx bir havası var. Tek tek anlatmak istemem zira çok yazmam gerekicek. Ama kesinlikle deneyim V.Blonde ve Noiri en kısa zamanda dolabımda istiyorum.

      Sil
  3. Çok sevdiğim süet,vetiver,misk ve yasemin notalarına rağmen hala denememiş bulunmaktayım..Ve bu güzel iksirin beni şaşırtmayacak kadar kıvamında olduğundan şüphem yok..

    YanıtlaSil
  4. Denediğim en güzel menekşe temalı parfümlerden biri. Eminim şaşırmayacaksınız :)

    YanıtlaSil
  5. Tom Ford denizden çıksa yerim :) Nekadar parfüm varsa aldım ve hiç birinden pişman değilim. Saysam hepsini saymam gerekicek. Amma bu parfümü almadım hala en kısa zamanda almak farz oldu bana. Elinize sağlık ustadım çok güzel bir yazı olmuş. Keyifle takib etmekteyim seni :)

    YanıtlaSil