25 Ekim 2011 Salı

AMBRE SULTAN by SERGE LUTENS





Notalar:Kişniş, sandal ağacı, vanilya, defne yaprağı, paçuli, reçine, mür ağacı yağı, melek otu, amber, benzoin, dağ kekiği

Ambre Sultan, Serge Lutens parfüm evinin kesinlikle en başarılı kokularından biri. Benim en sevdiğim parfümler listesinde başları çekiyor. İçeriğinden de anlaşıldığı gibi oryantal ,yoğun bir yapıya sahip....

Ambre Sultan içeriğini çok sevdiğim ve uzun süredir denemek için sabırsızlandığım bir parfümdü. Amber kokularını her zaman sıcak ve seksi bulmuşumdur. Yani amber temalı kokuları istisnasız hep sevmişimdir..

Ambre Sultan baharatların, kuru otların olduğu nefes kesici bir açılış yapıyor. Defne notasını baskın olarak parfümde hissedebiliyorum. Açılışı bana Arabie'yi anımsattı. Onda ki kuru otların, baharatların kokusu Ambre Sultan'da oryantal notalarla harmanlanmış. Basenotes'da ve bazı parfüm blogların da okuduğum yorumlarda bu parfümün üst notaları şifalı otların, sıcak kayaların arasından çıkan kuru otların, baharatların kokularına benzetilmiş. Kesinlikle doğruluyorum!! Ambre Sultan benim için de şifalı ,karanlık, derin bir karışım. Etkisi oldukça uzun. Sizi İhtişamlı saray hayatlarına, lüks yaşantılara davet ediyor. Bu parfümü sürerken uzun uzun hayaller kurabiliyorsunuz. Hiç tatmadığınız yaşantılar içinde buluyorsunuz kendinizi. Hatta bu parfümü anlamak için sürünüp külliyelere , hanlara bile gitmişliğim var. İçeriğindeki vanilyaya bayıldım. İşte en sevdiğim vanilya kullanım biçimi. Sadece parfüme konfor ve derinlik kazandırılmış, bir miktar sandal ağacı ile yumuşatılış. Çok hafif tatlı bir yapıya bürünmüş. Mükemmel tamamlanmış bir parfüm Ambre Sultan...

Bu parfümün en sevdiğim özelliği ise şişe tasarımı. Serge Lutens bazı parfümlerini ve özel koleksiyonunu dökmeli 75 ml'lik şişelerde satışa sunuyor. İnternet üzerinde araştırdığım bilgilere göre bu şişelerin fiyatlarının 850 Euro gibi astronomik rakamlar da satılıyor olduğunu öğrendim. Değer mi ? bence kesinlikle değer. Her biri altın değerinde benim için.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder