18 Eylül 2012 Salı

TRESOR by LANCOME



NOTALAR: Kayısı çiçeği, şeftali, ananas, leylak, müge, gül, bergamot, iris, yasemin, helioptrope, vanilya, misk, sandal, ağacı, amber

Tresor meyveli-pudralı bir gül parfümü. Annemin üzerinde koklamayı sevdiğim en güzel parfümlerden biri. Tresor'un kesinlikle bir klasik olduğunu düşünüyorum. Klasik olsa bile modern bir koku. Kesinlikle kendine has, farklı bir tarzı var. Ayrıca pudralı yapısından ötürü herkesin sevmediğini düşündüğüm bir parfüm. Bu parfümü kullanan birçok kadın tanıyorum ve anneme bu parfümden en yakın zamanda bir şişe almayı bile düşünüyorum.

Tresor bana eskilerden bir şeyler hatırlatıyor. Lüks ve görkemli olan şeyleri. Bu parfümü giymek için şık olmak lazım. Günlük, sırf güzel kokmak için devamlı kullanıma uygun bir parfüm değil. Özel bir davet yada dışarıda yenilecek güzel bir yemek için şahane bir parfüm. Ayrıca sonbahara ve gece kullanımının daha uygun olacağını düşünüyorum.

Tresor'da baskın olan notaları gül ve kayısı. Pudralı yapısı da muhtemelen misk yada iris'den kaynaklanıyor. Alt notalarda ki vanilya notası parfüme sıcaklık katmış ve ömrünü uzatmış. Ayrıca vanilya notasının tende çok uzun süre hissediliyor. Bu sebeple Tresor oldukça kalıcı parfümler arasına giriyor. Tabi şişe tasarımı da çok şık..

Tresor kesinlikle imza niteliğinde bir parfüm. Uzun süreler kullanıldığı vakit insanların sizi bu parfümle bağdaştıracağına eminim. Tabi ten kimyası olayına inananlarda biri olarak bu ihtimal olmayabilir de ama gen de denemeye değer bir parfüm Tresor...

4 yorum:

  1. Bir kadında görmek istediğim ilk koku, tam bir başyapıt, sadece koklanası değil aynı zamanda içme arzusunu bile uyandıracak kadar gourmandımsı bir şaheser, tarz olarak tabi ki gourmand sınıfında değil ama bir gourmand kadar iştah açıcı.

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir yorum. Bu parfüme karşı bu kadar derin duygular besleyen daha doğrusu klasiklerin değerini bilen insanlarla karşılaştıkça mutlu oluyorum. Ve iştah açıcı olduğunu bende düşünüyorum çünkü içinde kayısı ve vanilya var :D

    YanıtlaSil
  3. Estağfurullah Sayın monsieur, malesef bu efsaneyi 35 yaş üstü kokoş bayan kokusu olarak nitelemeye çalışanlar da yok değil, bu kanıya nasıl vardıklerini anlamak mümkün değil, öte yandan, iştah açıcı yapısına kayısı ve vanişyanın yanısıra şeftali ve kehribarın da önemli katkısı olduğunu düşünmekteyim.
    Bu vesileyle size nefis bir gourmand önerisinde bulunmak isterim. Muhtemelen biliyorsunuzdur ama yine de belirtme gereği duyuyorum, "L de Lolita Lempicka", klasik Lolita'da var olan baygınlığın zerresi yok bu sevilesi sıvıda, kısaca yaş pasta, kek, kurabiye karışımı olarak tanımlayabileceğim bu lezzeti muhakkak tatmalısınız, anne eli değmiş kadar güzel, dolayısıyla sadece 1 duyuya değil asgari 2 duyuya hitap etmekte. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Kokoş kadın kokusu yorumlarını hala duymaktayım!! Bence Vintage bir koku Tresor. Bahsettiğiniz lolitalardan klasiğini daha çok seviyorum ben. Niche sektöründe de şahane gourmand parfümler var kesinlikle denemelisiniz..

    YanıtlaSil