5 Kasım 2011 Cumartesi

PRADA CANDY by PRADA



Notalar:amber, benzoin ,karamel, vanilya, beyaz misk, loas asalbent

Prada bu parfümün lasımanını yaptığı zaman şişesine tam anlamıyla bayılmıştım. Ama notalarına bir göz atınca burun kıvırmadım da değil. Yoğun şekerli kokuları sevmeyen biri olarak bu parfüm benim için bir facia olabilir miydi? Belki, ama yine markayı baz alarak yorum yapacak olursam Prada hem giyim, aksesuar, çanta yada ayakkabı vb. konular da hemde kozmetik (kozmetik ürünleri ülkemiz de çok bilinmese de yutdışın da oldukça başarılı bulunuyor) alanında son derece başarılı bulduğum bir marka. Söz konusu parfümler olunca Prada yine çizgisini sevdiğim markalardan biri. Ben, ana akım parfüm sektöründe de öncü markaların olduğunu düşünüyorum. Bunlardan Bvlgari, Yves Saint Laurent , Thierry Mugler, Christian Dior , Hermes , Guerlain ve Chanel ( Bu üç markanın bünyesinde olan ve sadece butiklerinde satılan özel serileri var ve bu nedenle yarı niş parfüm markaları olarak da tanınır ) Türkiye de bilinen ve çizgisini sevdiğim markalardan birkaçı. Prada'yı da bu gruba dahil ediyorum ve parfüm ile ilgili görüşlerimi sunuyorum.

İlk sıktığımda (kağıt üzerinde) dudağımı büktüğümü söylemek istiyorum ve markanın hakkını vermediğini ve oldukça klasik bir açılış yaptığını düşünmüştüm.Aklıma ilk gelen ise Lolita Lempica parfümlerinde ki vanilya ve şeker notalarının kullanım benzerliğiydi. Candy bir Lolita Lempica'nın farklı bir sürümü olabilirmiş mesela. Çünkü parfüm Prada çizgisinden biraz uzak oldukça şekerli bir karışım. Geçtiğimiz senelerde Pradanın çıkarmış olduğu L'eau ambre de şekerli bir yapıdaydı ama Pradanın ruhunu hissedebiliyordum. Her neyse bu parfümü bir kaç hafta denedim.5-6 kez cilt üzerinde dendiğimi söyleyebilirdim. Kağıt üzerinde yanık şekerli saçma sapan bir kokuya dönüştüğünü düşündüm. Tende denediğimde parfümün üst notalarının tatlımsı ferah olduğunu (şeker patlaması yaşanmıyor ) , iyi tamamlandığını ve alt notalarının başarılı bulduğumu söyleyebilirim. Evet alt notalarını sevdim çünkü parfümün en başarılı ve marakanın çizgisini yakalamış notalarıydı. Nedense Prada nın tüm parfümlerinde derinlerden hissedilen iris çiçeğinin kokusunu alabiliyorum ama iris çiçeği içerikte belirtilmemiş.

Prada Candy sizi şaşırtmayan ama güzel tamamlanmış, piyasadaki birçok muadilin den sıyrıldığını düşündüğüm tatlı bir parfüm. Kullanıldıkça daha da sevilebilen bir parfüm olacağına inanıyorum...

6 yorum:

  1. Merhaba, Prada'nın Candy adlı bu parfümünü bende aldım. Bizzat kullandım. Miss Dior Cherry'e benzettim. Niş parfüm olarak sayılabilecek markalar hakkında sizinle hem fikirim. Özellikle Theirry Mugler, kesinlikle bana hitap ediyor. Alien essence ile ilgili görüşlerinizi de okumak isterim.
    Alev

    YanıtlaSil
  2. Alien essence'i denedim. Ben Alien'i sevdiğim için bu parfümüde sevdim ama klasikler her zaman daha iyidir fikrimce.

    YanıtlaSil
  3. Prada'nın L'eau Ambree'si de aynı şekilde iris kokuyor bana. Hatta infusion d'iris'le aralarında çok hafif bir sıcaklık farkı algılayorum sadece. Candy ise yine aynı temel üzerinde daha sıcak bir koku. Infusion D'iris 'den Candy'ye doğru Prada'nın parfümleri ısınıyor. En güzeli ise bu skalada ortada yer alan L'eau ambree kesinlikle. Iris'ten daha kadın ama Candy gibi sırnaşık değil:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. L'eau ambree'in İnfusion d'iris ile olan benzerliğine bende katılıyorum. Prada kokularının genelinde iris kokusu var ve çizgisini koruyor. Ayrıca benim de favorim L'eau ambree. Şık ve kesinlikle sıcak bir parfüm...

      Sil
  4. Merhabalar
    bende anlatılanın aksine müthiş tatlı bir çiçeksi kokuya dönüştü,asla ilk sıkıldığı gibi olmayan tende durdukça güzelleşen çok hoş bir parfüm,30 ml liğini bitirmiş bir parfümsever olarak 80 liğini almaya değer!

    YanıtlaSil
  5. Geçen gün prada candy'nin elime numunesi geçti. Dün üstüme giydim ve oldukça konforlu bir parfüm olduğunu düşündüm. Sessiz ve sakin olmasının aksine tende oldukça kalıcı...

    YanıtlaSil