18 Ekim 2011 Salı

UNE ROSE by FREDERİC MALLE





Notalar :Pelargonium (sardunya çiçeği), ağaçsı notalar, gül, meyve notaları, şarap


Frederic Malle evi bir çok parfüm tutkunu insanını vazgeçemediği  niş bir marka. Marka birçok parfümörle çalışıyor ve onların sanatını en iyi şekilde yansıtması için en iyi ortamı sağlıyor.
Bu markanın için ilk parfüm yorumumu une rose üzerinden yapmak istiyorum. Özellikle gül ve sümbülteber parfümleri kullanımı zor ayrı bir zevk gerektiren bir gruba aittir. Ben gül kokularını çok seviyorum ama pudralı olanlarını değil. Sade, temiz ve pudralı olmayan yani tütsülerle, misklerle, biberlerle harmanlanmış baharatlı gül parfümlerini daha çekici buluyorum. Un rose oldukça temiz, nemli, parlak bir gül kokusu. Okuduğum yorumlar karanlık, kehribarlı bir gül kokusu olduğunu söylüyor ama karanlıktan ziyade hırçın bir yapısı var. Ama bir yandan parfümün tamamına bakarsanız temiz bir gül kokusu hakim. Sanki yağmurdan sonra nemli bir havada üzerinde çiğ taneleri birikmiş olgun, kırmızı gülleri kokluyorsunuz.Yeşil notalar da var ve nemli olmasının en büyük nedeninin bu notalardan kaynaklandığını düşünüyorum. İlginç bir yapısı yok ama çarpıcı ve doğal. İçeriğinde bahsedilen meyvelerden ağaçlardan eser yokmuş gibi hepsi güle yedirilmiş. Bu parfümün konsantrasyonu oldukça yoğun. Şişesinin üzerinde %25 olarak belirtilmiş. Une Rose da bir "gül" kokusu olduğuna göre markanın en pahalı kokularından birisi olması gayet doğal. Yüksek oranda gül yağı kullanılmış. Bununla birlikte aynı şey Portrait of a lady için geçerli. Eğer gerçek, baskın bir gül kokusu arıyorsanız Une Rose'u denemenizi öneririm.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder