21 Eylül 2013 Cumartesi

Spring Flower by Creed


Notalar: Armut, elma, şeftali, kayısı, kavun, gül, yasemin, amber, misk

Creed'in parfümleriyle genel bir sorunum var. Hiç bir parfümünü tam olarak sevemedim. Buna en ünlü parfümü Green Irish Tweed'de dahil. Tarzıma uygun değiller. Ayrıca genel beğeniye hitap eden kokulara sahip olduğunu düşünüyorum. Spring Flower parfümüne ayılıp bayıldığım için yorumlamıyorum. Şişesini elime alıp kapağını açarken parmaklarıma dökülen sıvı nedeniyle " hiç değilse bu bahaneyle bir Creed parfümü yorumlamalıyım" dediğim için yorumluyorum. Spring Flower, Katherine Hepburn için özel olarak tasarlanmış bir parfüm. Uzunca bir dönem bu parfümü kullanan Katherine Hepburn, parfümden sıkılıp kullanmayı bırakınca Creed, markanın koleksiyonuna almaya karar vermiş. Spring Flower'in bende hissettirdiği tek şey sadece güzel bir parfüm olduğu düşüncesi. Yani Katherine Hepburn gibi parfümü severek alıp kullanırsınız ve belki şişenin yarısına gelmeden sıkılıp bir kenara atarsınız. Spring Flower böyle bir parfüm. Eğlenceli olduğu konusuna katılıyorum ama hepsi bu kadar. Özel değil. Signature parfüm konumunda değil. Ayrıca fiyatı da oldukça pahalı. Zaten Creed'in, Bond No: 9 gibi fiyat konusunda sorunlu bir marka olduğunu düşünüyorum. Piyasada Frederic Malle, Serge Lutens, Histoires de Parfums yada Amouage gibi yaratıcı markalar varken bana para tuzağı gibi geliyorlar. Clive Christian'dan bahsetmek bile istemiyorum çünkü o ayrı bir tartışma meselesi. Çiçek kokularını seviyorsanız, Frederic Malle (Carnal Flower, Lys Mediterranee, Un Fleur de Cassie) ya da Ormonde Jayne (Frangipani, Osmnathus) gibi markaların floralllerine yönelmekte fayda var..
.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder