10 Eylül 2012 Pazartesi

Khal Drogo ( Parfümör Vedat Ozan)






Bugün size bir Vedat Ozan'ın parfümlerinde birini yorumlamak istedim. Ne zamandır yorumlamak istiyordum hep aklımdaydı. Aslında elimde eserlerinden yorumlamak istediğim o kadar çok parfümü var ki ilk olarak  çok başarılı bulduğum bu parfümü yorumlamalıyım dedim. Aslında parfümün ismi Khal Drogo değil. O zaman bu 'nereden çıktı' diyeceksiniz. Vedat beye yaptığım ofis ziyaretinde bana bu parfümü denemem için numunesini vermişti . Hafif koyu sarı renkte ki numuneyi bileğime sürüp koklamıştım ve bayılmıştım. Aklıma ilk gelen deriydi. Vedat beye parfümde deri benzeri notaların olup olmadığını sormuştum ve kendisi tam olarak deri notalarının olmadığını, ona benzer notalar kullandığını söylemişti. Bende bu deri-gibi-kokan parfüme hayran kalmıştım ve Vedat bey'de bana bir numunesini hediye etmişti. İsmine gelirse: Parfümün oluşturulma aşamasında Vedat bey çok sevilen dizi ( benim de çok sevdiğim ) Game Of Thrones'da ki Khal Drogo karakterinden ilham aldığını ve onun karakteri gibi güçlü, keskin ve sıra dışı bir koku yarattığını söylemişti. O yüzden Khal Drogo diyorum bu parfüme.

 Parfümle karakterin paralelliğine kesinlikle katılıyorum. Herhalde Khal Drogo bir parfüm kullansaydı bu tarz bir koku kullanabilirdi. Deri gibi kokan, tozlu, sert bir koku. Tam tarifini yapamıyorum garip bir koku.  Tam olarak hangi notalar kullanıldı bilmiyorum. Parfümün alt notaları oldukça güzel. Hafif tatlı bir yapısı var sanki. Bana biraz Parfum d'Empire koleksiyonundan Cuir Ottomon'nu hatırlattı. Ama Cuir Ottomon kadar şekerli değil ve çok daha ağır bir koku. Ayrıca içinde farklı notalar, farklı moleküller kullanılmış gibi. Daha önce koklamadığım şeyler var. Aslında bana Paris'in görkemli havasını hatırlattı.

 Kesinlikle herkese göre bir parfüm değil. Sanatsal bir yorum diyebilirim. Aslında Vedat beyin çok güzel Niche kategorisinde parfümleri var. 'Kokucuklar' ile beraber yaptığı parfümlerin de satışı olsa çok sevileceğini düşünüyorum. Hatta bir butik altında satılsa şahane olur. Kendisine artan başarısının daha da artmasını dileyerek yorumu sonlandırıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder