12 Eylül 2012 Çarşamba

NOİR EPİCES by FREDERİC MALLE







NOTALAR: Karanfil, gül, portakal, biber, tarçın, muskat, vanilya, sedir, paçuli, sandal ağacı, aldehitler

Frederic Malle parfüm evinin benim için en özel kokusudur Noir Epices. Eğer ki hayatım boyunca tek parfüme sadık biri olmuş olsaydım eminim ki imza parfümüm Noir Epices olurdu. İlk giydiğim zamanı hatırlıyorum da elime aldığım küçük siyah numuneyi cildime sıkar sıkmaz işte bu deyişimi duyar gibiyim. Yaşadığım şok da cabası!!!

Bakmayın isminin Noir Epices ( siyah baharatlar ) olduğuna ,Noir Epices şipre bir koku. Aslın da o bir zarif mi zarif bir gül parfümü. Gülün şahane bir formu. Üs notalar da aldehitler ile beraber açılan portakalın ardından gelen kadifemsi-kremsi gülün,  paçuli ve sandal ağacı ile tene yakınlığı muhteşem!! Üst notalardaki aldehitlerin portakal ile sebep olduğu keskinliğe burun kıvırıp vazgeçmeyin sakın, alt notalarda ilginç olan sizi karşılayacak bir sanat dehası var. Benim için üst notaları bile çok ama çok güzel...

Noir Epice bana nedense yan tabloda kullanılan iki rengi hatırlatıyor. Kırmızı ve siyah..


Noir Epices'in eminim ki içeriğinde çok farklı moleküller kullanılmış. Farklı şeyler var bu parfümde. Kesinlikle farklı bir parfüm. Ayrıca parfümde en çok hissedilen notaların gül, karanfil ve portakalın olduğunu düşünüyorum. Frederic Malle ise bu parfüme " koleksiyonumuzun en şifreli üyesi demiş" ve en doğru şekilde ifade etmiş.  Noir Epices'in bir diğer sevdiğim tarafı ise hem modern bir çizgiyi yakalamış olması hemde çoğu klasik parfümlerde ki şipre çizgileri bünyesinde barındırmayı başarmış olması. Ve yine söylemek isterim ki Noir Epices herkese göre bir parfüm değil. Farklı insanların kokusu Noir Epices. Farklı düşünen, farklı yaşayan, sanatı seven birinin parfümü. Kesinlikle özel bir gün için kullanılacağı gibi, soğuk  kış günlerinde ve yaz akşamlarında da kullanımının şahane olacağını düşünüyorum. Son olarak da bu parfümü bizlere armağan eden Michel Roudnitska'ya teşekkürlerimi sunuyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder