15 Kasım 2014 Cumartesi

L'orpheline by Serge Lutens

                         


NOTALAR: Tütsü, misk

L'orpheline Serge Lutens'in en son çıkan parfümlerinden biri. Çıktığı gibi tartışmalara sebep olmuş, insanlar tarafından anlaşılmamış, kimisi tarafından nefret edilmiş,kimisi tarafından aşık olunmuş bir parfüm. İçerik olarak sadece tütsü ve miskten bahsediliyor ama eminim çok çok daha fazlası mevcut L'orpheline'ın içinde. Bu yazıyı yazarken bileğime bir miktar bu parfümü sürdüm. Birkaç kez onu kullanmıştım ama aklımda pek bir şey kalmadığı için tekrar deneme ihtiyacı hissettim. Parfümü koklar koklamaz aklıma hemen Serge Noir geldim. Serge Noir gibi karanlık, ondan daha tatlı ve daha yumuşak. Parfüm ilk 10 dakikadan sonra çok farklı bir boyuta geçiyor ve daha tatlı ve baharatlı kokuyor. Tütsü notası genelde karşılaştığımız dumansı haliyle değil ama parfümün her aşamasına hakim. Misk notası ayrıca oldukça baskın ama animalic değil. Sanki kirli bir şeyler var bu parfümde ve miskle temizlenmiş gibi. Doğrusu ben bu parfümü anlamakta güçlük çekiyorum. Sevip sevmediğimi de bilmiyorum. Onu ilk üzerime sıktığımda çok sevdim ama ikinci kullanışımda fazla melankolik buldum ve sevmekten vazgeçtim. Şuan kokluyorum ve beni etkilediğini söylemek isterim ama aşık olduğumu söyleyemem. İçerik olarak belki bir miktar karanfil, vanilya ve bir miktarda muskat. Serge Lutens son zamanlarda daha da sıra dışı parfümlere imza atıyor. L'incendiaire, L'orpheline gibi son çıkan sıra dışı parfümlerinden biri.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder