18 Nisan 2012 Çarşamba

TUBEROSE CRİMİNAL by SERGE LUTENS






NOTALAR: Yasemin, portakal çiçeği, karanfil, hyacint (bir çeşit sümbülteber), muskat cevizi, vanilya, misk, sytrax, tuberose (sümbülteber)

Sümbülteber parfümleri hakkında ne bilirsiniz ? Muhtemelen ya hiçbir şey yada çat pat birkaç bilgi. Uzaktan yakından algıladığımız bir çiçek kokusunu genellikle ya güle yada yasemine benzetiriz hatta ' içeriğinde leylak bile kullanılmış olabilir' şeklindeki fikirleri bir çok çiçek kokusu için de türetebiliriz. Peki neden sümbülteberi aklımıza bile getirmeyiz ( hatta bu güzel yaz günlerinde çiçekçilerde buram buram kokarken bile). Aslında bunun birçok sebebi var. Daha önce ki Carnal Flower isimli parfümü yorumlarken sümbülteberin ne kadar pahalı bir öz olduğundan bahsetmiştim. Öncelikle üretim aşaması oldukça sıkıntılı. Lab. ortamında oluşturulan sentetik formülleri bile farklı üretim teknolojisi gerektiriyormuş. Öz yağının bile ( artık üretimi var mı bilmiyorum ) çok pahalı olduğunu okumuştun. Bu gibi sebepler parfümeride kullanımının kısıtlandırıldığını düşünüyorum. Ayrıca bir diğer sebebinin ise sümbülteber parfümlerinin oldukça yoğun ve kullanımının güç olduğu ve buda özel bir kullanıcı grubu gerektiriyor. Dünya üzerinde de sümbülteber parfümleri de oldukça az. Bilinen en iyi sübülteber kokularından öncü parfüm Robert Piguet'in Fracas'ı (maalesef hala deneme şansım olmadı) yaratılmış birçok sümbülteber parfümüne yön vermiş. Ardından Dior'un Poisonu ve son yıllarda oldukça rağbet gören şahane Carnal Flower ve kokladığım en yoğun sümbülteber parfümü olan Tuberose Criminal.

Tuberose Criminal ( suçlu sümbülteber olsa gerek ) adından da anlaşıldığı üzere aykırı, oldukça yoğun bir sümbülteber kokusu.  Sümbülteber kokusunu kullanamayanların uzak durması gerektiğini düşündüğüm bir parfüm. Teninize sürdüğünüz anda yüzünüze bir tokat gibi çarpıyor. Hatta burnumun yandığını bile hissettim. Fracas'ı bilmiyorum ama denediğim en cesur sümbülteber hatta abartıp en cesur çiçek kokusu bile diyebilirim. Biraz baharatlı, biraz karanlık resmen sarhoş ediyor sizi. Parfüm ilerledikçe de kokusunu sanki bir miktar Fleurs d'Oranger'a benzettim. Kesinlikle onun kadar parlak, ferah bir havası yok ama  FDO'daki ilaca benzer kokuyu bu parfümde de hissettim ( sanki muskattan kaynaklanıyor ).

Tuberose Criminal'in Etkisi ise oldukça uzun bütün gün teninizde hissedebiliyorsunuz. Ayrıca Serge Lutens parfüm evinin en zor bulunan (ve benim bulamadığım) kokularında biri. Fiyatı da oldukça yüksek. Benim bir kez deneme şansım oldu ve yazdıklarımı sadece bir kez denediğimde kafamda oluşan fikirlerle sunuyorum. Şimdilik favori sümbülteber parfümüm Carnal Flower ama ilerde Tuberose Criminalı alır mıyım bilmiyorum. Sanırım parfümü daha çok denemem gerekecek. Olur da bu parfüme bir yerde rastlarsanız sakın denemeden geçmeyin diyorum çünkü sizin için büyük bir deneyim olacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder