26 Ocak 2012 Perşembe

Fleurs d'Oranger by Serge Lutens




Notalar: Yasemin, sümbülteber, portakal çiçeği, beyaz gül, kimyon, muskat, hibisküs tohumu, portakal kabuğu

Kötü bir başlangıç olacak ama bir parfümün içeriğinde bu kadar güzel notalar kullanılsın ama bir o kadar da tenimde kötü ve kirli koksun. Gül, sümbülteber, yasemin üçlüsünü o kadar heyecanla bekledim ki...Kimyondan dolayı bir tedirginliğim vardı ama bay Sheldrake eminim güzel bir şey ortaya çıkarmıştı umuduyla bu duygumu bastırıyordum. Ama yinede sonuç değişmedi. Sipariş ettiğim numuneler elime ulaşır ulaşmaz heyecanla ilk denemek istediğim koku buydu. Numuneyi elime alır almaz küçük şişeyi açmadan burnuma götürdüm ve mükemmel içerikteki çiçek kokusunu içime çektim. Şişenin etrafına sinmiş olan koku o kadar güzeldi ki hemen açıp tenime sürdüm ve yorumlamaya çalıştım.

FO Biraz yoğun, çiçeksi bir açılış yapıyor .Açılışta yoğun olarak hissedilen notanın portakal çiçeği ile beraber yasemin olduğuna karar verdim. Sümbül ve gül bir süre sonra hissediliyor ama ben en çok sümbülü hisseder gibiyim. Elimi uzun süre burnumdan ayırmazsam eğer gülü çok hafif ve konforlu bir şekilde algılayabiliyorum (keşke her parfümde gül kullanılsa).Ve sonra beni rahatsız eden ve nedenini bir türlü algılayamadığım nota ile karşılaşıyorum. İşte bu noktadan sonra tenimde bir faciaya dönüşüyor bu koku. Aynı çürümüş ot gibi yada haşlanmış asma yaprağının sapları gibi ( haşlanmış asma yaprağının sapını elinizde ezerseniz çıkan kokuyu hissedebilirsiniz ). Buna sebep olan kimyon mu? yoksa muskat mı? yada belki hibisküs tohumu.Zaten hibisküs çayını oldum olası sevemedim ve kokusunu da haz etmedim.

İnternette bu parfüm hakkında ki yorumların çoğu olumlu. Hemen hemen herkes FO'nun mükemmel bahar-yaz kokusu olduğunu, insana güzel şeyler çağrıştırdığını ve rahatlattığından bahsediyor .Sümbülteber parfümlerini sevenler ise bu parfüme bayılıyor. Olumsuz yorumların çoğu ise FO'nun Serge Lutens çizgisinden daha farklı ve markanın genel kalitesinin içinde basit olduğu yönünde.'Yahu' dedim 'hiçbiri mi benimle aynı düşünce de değil' ta ki bir yorumda adamın birinin bu parfümün teninde aynı ter gibi koktuğu yorumunu okuduktan sonra.

FO benim için çok özel bir parfüm değil ama tenine yakışanlar için günlük kullanılabilecek güzel, akılda kalıcı bir bahar-yaz kokusu olabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder