9 Ekim 2011 Pazar

SERGE LUTENS UN BOİS VANİLLE





NOTALAR:vanilya,hindistan cevizi,sandal ağacı,siyah meyan kökü,badem,tonka fasulyesi,benzoin,gaiac ağacı(?)

Un Bois Vanille Serge Lutens in Bois serisinin vanilya kokusu.Oldukça yoğun bir içeriğe sahip lezzetli bir koku UBV.İlk tenime sıktığımda sırf bir Serge Lutens im olsun diye yada şekerli kokuları seven biri olsam bu parfüme para verirmiydim diye sorguladım kendimi.İlk izlenimim bu parfüm neden Serge Lutens koleksiyonun da olduğuydu aslında.Parfümün ana yapısı bu markanın çizgisine hiç mi hiç uygun değil di(hala olmadığını düşünüyorum)
Çok karmaşık bir yapısı olmayan ama bir o kadar yoğun,tüm notalarının vanilyaya teslim olan bir parfüm UBV.Aslında bunun gibi birçok örneğe rastlayabiliriz.Dior hypnotic poison,Lolita lempica parfümleri,yada piyasada patlayan şekerli ,vanlyalı öncü kokuların ardından çıkmış birçok fiyasko koku.Ya buram buram şeker kokar yada iyi dengelenmemiş vanilya(en kötüsüde bu).Sert bir eleştiri gibi görünse de bu fikirlerden tamamen arınmış bir beyin ile koklamak istedim UBV yi.Evet vanilya çok fazlaydı ama beraberindeki meyan kökü ve benzoin yüzünden parfümün ilginç bir havası vardı.Hele ki vanilya notası o kadar gerçek ki.Yazın bir miktar tenime UBV sıktım ve sıcak ta ne kadar dayanabilirim bu kokuya dedim ve test etmek istedim.Sonuç olumlu.UBV beni kesinlikle baymadı hatta bir miktar kendine hayran bıraktı diyebilirim.Vanilyasının gerçekliğine.Hindistan cevizinin katmış olduğu egzotik havaya.Hatta ben içeriğinde bahsedilmese de misk notasına hayran oldum.
 Evet parfüm yoğun tatlı bir koku ve bu erkekler için negatif bir özellikmiş gibi gözükebilir ama alt notalarındaki hafif tuzlu yapısı ve misk kokusu erkeklere de uygun olduğunu belirtmek isterim.Yalnızzzz UBV nin bir negatif özelliği varki bu parfümü almamam için yeterli bir sebep.Elimde ki 1 ml lik numuneyi dahi bitiremedim çünkü bu koku sürekli kullanılsa kesinlikle bıktırabilir(yani sürekli vanilya vanilya ve vanilya kokmak).Arada bir kullanmak lazım ama o kadar para verip bir süre sonra sıkılıp kenra atmak çok mantıklı bir tercih değil.Bu yüzden UBV benim için hayal kırıklığı olmasa bile denenmesi gerketiğini düşündüğüm bir koku.

2 yorum:

  1. merak ediyodum bu yorumun aydınlatıcı oldu benim için :)

    YanıtlaSil
  2. UBV yi geçen yine üzerime sıktım ve tenimle mükemmel bir uyum sağladığını düşündüm.Çok kalıcı ve hafif gizemli alt notalara sahip.Bu arada Les Senteurs tan frederic malle ve serge lutens numuneleri istedim 1 hafta da sorunsuz bir şekilde elime ulaştılar.Hatta yorumları da çok yakında.Eğer alışveriş yapmak istiyorsanız mükemmel bir site :)

    YanıtlaSil