31 Ağustos 2011 Çarşamba

PALOMA PICASSO FOR WOMAN





Üst Notalar:karanfil,kişniş,neroli,limon,bergamot,gül,pelin otu
Orta Notalar:ylang ylang,sümbül,paçuli,mimoza,yasemin
Alt Notalar:civet,castoreum,vetiver,amber,sandal ağacı,meşe yosunu,misk

Parfüm notalarından da anlaşılacağı gibi Şipre çiçek kokusu.Yoğun bir koku Paloma Picasso. Ayvalık'ta bir antikacı da minyatür bir şişesini görmüş ve hemen almıştım. Hatta bununla birlikte üç parfüm şişesini de uygun bir fiyata aldım. Mesela İzmir'de kızlar ağasına da bir uğrarsanız antikacılarda mükemmel parçalar bulabilirsizniz

Parfüm limon,bergamot ve bir miktar karanfil notaları ile açılıyor. Çok kısa bir süre sonra hafif kirli bir havaya bürünüyor ki bunun angelica(pelin otu) isimlin notadan kaynaklandığını düşünüyorum. Belki baz notalardaki hayvansı (nasıl sınıflandıracağımı bilemedim :) ) kokulardan da kaynaklanabilir. Çünkü bazı parfümlerin baz notaları üst notalarını bastırabiliyor. Daha sonra parfüm yoğun bir sümbül teberin ve yaseminin etrafında gelişmeye başlıyor. Bir miktar paçuliyi de hisseder gibiyim ama sümbül notası o kadar yoğun ki algılamak birazcık zor.Bir süre sonra farkediyorum ki parfümdeki karanfil notası halla kendini hissettiriyor. Belki bunun sebebi, orta notalardaki gülün paçuli ile beraberliğinden olabilir. Parfüm ilerlerdikçe tene yakınlaşıyor ve kendini misk,meşe yosunu,sandal ağacı notalarının kollarına bırakıyor...

Bu parfümün tozlu ,kuru bir havası var.Yani ahşap tozlu bir evde eski tarz kolonyaları kokluyormuş gibi.Yani bu yüzden giyilmesi oldukça zor bir koku.Eğer yoğun çiçek ve şipre kokularından hoşlanmıyorsanız bu kokuyu sevmezsiniz .Mesela Estee Lauder in eski kokuları da böyle.Yoğun şipre-çiçek kokularıdır.Yani burun kıvırıp hacı kolanyasına da benzetebilirsiniz(bu hacı kolanyasına benzetme durumu da sadece biz Türkler de var )

Sisley in Eau De Soir De Lune isimli kokusunu ben bu parfüme benzetiyorum. Kardeşime Sisley'i kokuyu koklattığımda ise idrar kokusuna benzettiğini söylemişti.  Ama kendime soracak olursam,bence elegans bir parfüm. Kendine has bir karakteri, oturaklı bir yapısı var. Ben yaşanmışlıklara önem verdiğim için bu ve bu tarz kokuları koklamayı seviyorum. Paloma Picasso'nun bu klasiğini artık bulmak oldukça zor ve modası geçtiği için daha farklı alternatiflere yönelmek daha doğru bir karar fikrimce...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder