30 Ağustos 2011 Salı

ARABIE BY SERGE LUTENS

Notalar:Kimyon,Siyam benzoini,mandalina,defne yaprağı,karanfil,sedir,sandal ağacı,balsamik reçine,kuru incir,tonka fasulyesi,dates(sanırsam palmiye ağacının meyvesi),muskat,myrhh(sarı sakız),laden

Parfümün notaları ne kadar lezzetli görünüyor değil mi? Kimyon,defne,incir, muskat. Karşınızda lezzetli mi lezzetli bir baharat kokusu var. Yalnııızz sakın olaki 'ben baharat kokularını çok seviyorum, kesinlikle bu parfüm benim olmalı'deyip aldanmayın. Bu parfüm bildiğiniz baharat kokulu parfümlere benzemiyor.Yani piyasadaki modern,tatlı yapıya sahip parfümleri ile hiçbir alakası yok. Serge Lutens evinin parfümleri farklı beğeni ve yaşam tarzı gereketiriyor. Arabie tam bir baharat cümbüşü.Hani attara girdiğimiz de burnumuza baharatların, kuru otların, çuvalda ki baklagillerin, tahılların kokusu gelir ya işte Arabie böyle bir koku.Teninize değdiği anda modunuz değişiyor ve birden kendinizi mısır çarşısında bir miktar baharat alırken hayal edebilirsiniz. İçeriğindeki incir ve tonka fasulyesine rağmen çok çok hafif bir şekerli havası var. Bu da incirin bir miktar kendini belli etmesinden kaynaklanıyor.


İlk kokladığım andan itibaren 'İŞTE BU' dediğim bir parfüm. Resmen hayran kaldım her ayrı notasına. Mesela ben YSL Opium u her zaman çok sevdim ama hiçbir zaman giymemiştim. Bu parfüm ona nazaran daha konforlu ve giyimi daha kolay buldum.Sanırsam Serge Lutens parfüm evinin baharat kokuları benim tarzımı yansıtıyor.Yalnız bu herkes için geçerli değil.İşte işin en zor kısmı ise bu parfümü giyebilmek.Yani öğrenciyseniz (benim gibi ) ve okula gittiğiniz zaman giymeyi düşünüyorsanız yada çalışıyorsanız,  mesela ofis ortamında yada özel bir iş yemeği,davet için kullanılmaya uygun bir koku değil. Sanki başka diyarların, farklı bir karakterin kokusu. Ama ben zaman mekan yaş maş dinlemeden beğendiğim her türlü kokuyu kullanmaktan büyük zevk alıyorum. Kullanımı zor bir koku anlayacağınız.İçeriğindeki kimyon notasında hoşlanmayanlar için bu parfümü koklamak,burun kıvırmanıza sebep olabilir benden söylemesi.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder