14 Aralık 2014 Pazar

La Fille de Berlin By Serge Lutens


Notalar:  Biber, gül

Gül parfümleri ile aram her zaman iyi olmuştur. Gül kokan her şeye karşı bir zaafım var. Ama piyasada iyi harmanlanmış, farklı gülleri bulmak kolay değil, bulunsa bile ucuz değil. Ben saf gül kokan parfümleri sevsem bile güle yakın ama bir o kadar uzak tasarımları tercih ediyorum. Frederic Malle'in Portrait of a Lady en sevdiğim gül parfümü. Ormonde Jayne Ta'if, Frederic Malle Noir Epices, Caron Parfum Sacre, Andy Tauer İncense Rose ve Une Rose Cypree, Lumiére Noire Pour Femme diğer favori gül parfümlerim. Lumiére Noire Pour Homme kesinlikle denediğim en zarif gül parfümlerinden biri ama ben daha çok baharatlarla ve tütsülerle harmanlanmış örnekleri tercih ediyorum. Ama yazın bir gül parfümü kullanmak istersem Pour Homme ilk tercihim oluyor. Ayrıca birçok kişi parfümün animalik olduğundan dem vuruyor ama Absolue Pour Le Soir'da oldukça güzel, balla tatlandırılmış bir tütsülü gül parfümü. Serge Lutens , baharatlı şipre Rose de Nuit ve kremsi Sa Majeste La Rose parfümünden sonra gül parfümü olarak La Fille de Berlin'ı piyasaya sürdü. La Fille de Berlin'ı ilk denediğimde ise aklıma aniden Frederic Malle'in Une Rose geldi. Birbirine benzer bu iki parfümden Une Rose; La Fille de Berlin'dan daha parlak, daha yeşil bir form kazanırken, La Fille de Berlin neredeyse başladığı gibi tende varlığını sürdürüyor. İçeriğinde biberden bahsedilmiş. Diğer notalar hakkında herhangi bir bilgi bulamadım.

La Fille de Berlin, hafif tatlı, çok baharatlı değil, karanlık bir parfüm de değil ama biraz hüzünlü, dramatik bir parfüm. Hatta ben tenimde bu parfümü biraz nemli bulduğumu söylemek isterim. Yağmurlu havada kullandığımda oldukça zevk almıştım. Kalıcılığı ise oldukça iyi. Ben bütün gün üzerime varlığını hissettim ve hatta oldukça güzel övgüler aldım. Bu parfümü tanımlamak istersem, tatlı-baharatlı gül parfümü diye tanımlayabilirim. Ama kesinlikle çok tatlı, ya da baharatlı değil. Gül oldukça fark edilir ve dominant bir karaktere sahip kullanılan notalar arasında. 

La Fille de Berlin hem erkeklerin hem de bayanların kesinlikle denemesi gerektiğini düşündüğüm bir parfüm. Ayrıca bir erkeğe yakışacak en güzel çiçeğin gül olduğunu düşünüyorum ve bu parfümü gül seviyorsanız eğer şiddetle öneriyorum. Gül sevmiyorsanız eğer muhtemelen tarzınız olmadığını düşünerek eleyeceksiniz. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder